Clavius bohužel může v některých případech tisknout chybně české znaky ( většinou jen na tiskárnách HP LaserJet ). Jedná se o problém programu Microsoft Visual FoxPro verze 8 a 9, ve kterém je Clavius vytvořen, z hlediska našeho knihovního systému tedy o vlastnost. Většinou problém může nastat na tiskárnách řady HP 1000 nebo HP 2000, někdy ale i některých jiných. Problém nastává jen v kombinaci s některými Windows ( typicky starší Windows s novější tiskárnou HP 2000 nebo naopak novější Windows se starší tiskárnou HP 4P ).
1) V Claviu přímo v okně tisku ( před tiskem ) zkuste dole zaškrtnout : [X] Korekce češtiny.
2) Zkuste jiný ovladač (driver) ke zvolené tiskárně, např. místo ovladače z Windows od Microsoftu zkuste ovladač od firmy HP.
3) Ve vlastnostech ovladače konkrétní tiskárny vypněte tisk písma pomocí fontů ( zvolte tisk písma pomocí grafiky ). Např. ve Windows XP se toto většinou provádí v upřesňujícím nastavení tiskárny, výběr "Optimalizace tisku:" přepněte na "Zakázáno", viz obrázek :
4) V nouzi zkuste i ovladač ke staršímu typu tiskárny stejného výrobce, např. HP LaserJet 4L.
5) Tiskněte přes PDFcreator resp. po vytvoření PDF z prohlížeče PDF ( Je-li v Clavius.ini řádka PREVIEW=PDFCreator a máte-li na vašem PC nainstalovánu tiskárnu přesně tohoto jména, je dole v okně výstupních šablon zaškrtávátko, kterým volíte, bude-li náhled sestav prováděn tímto programem ).
6) Zkuste dát jiný font ve výstupních šablonách, nebo např. i větší písmo.
7) Zkuste jinou tiskárnu nebo jinou verzi Windows ( nebo jen tisk z jiné stanice v síti ).
Doporučujeme zkoušet řešení v pořadí zde popsaném, nebo případně jejich kombinaci. Tím se nám řešení zatím vždy podařilo najít.
Jiná známá chyba VFP 9 : Kód výjimky C0000005 apod. Řešení češtiny na obrazovce.
Tento dokument spravuje : Ivan Černý
ZPĚT na hlavní stránku | Otázky, připomínky : info@lanius.cz |